Monster girl

Japanska je pornografija grotlo perverzije. No posebno je opscen njezin nacrtani, hentai dio. Hentai je po definiciji seksualna perverzija u najširem smislu te riječi i znači abnormalan seksualni nagon i osobu koja taj nagon osjeća. Paradoksalno, za sadržaj koji društvo smatra abnormalnim (iako to u najvećem dijelu uopće nije), hentai je vrlo rasprostranjen i široko prihvaćen u suvremenoj popularnoj kulturi, ne samo japanskoj. Štoviše, ako je Japan po nečemu danas poznat, onda je to upravo animirana pornografija koju ta dalekoistočna zemlja „najnormalnije“ masovno producira i distribuira svud po svijetu.

Svima poznat loli (lolikon) u međuvremenu je postao sinonim za hentai jer je riječ o sadržaju koji je posebno problematičan i zanimljiv zapadnom tržištu zbog njegove asocijacije s pedofilijom. Erotizacija maloljetnog predpubertetskog ženskog tijela, međutim, samo je jedna od parafilija kojima se hentai bavi. Podjednako zastupljeni fetiši koje nalazimo u eksplicitnim japanskim stripovima su i oppai, paizuri (oba se tiču ženskih grudi), pettanko (punoljetno nerazvijeno žensko tijelo, dječačka figura), megane (fetiš na naočale), incest, yuri (lezbijski seks), futanari (žene s muškim genitalijama), da nabrojim samo neke.

Još jedan od razloga zbog kojeg smo hentai počeli izjednačavati s lolikonom je taj što je u Japanu zabranjen prikaz stidnih dlaka, pa ženske genitalije redovito izgledaju kao da pripadaju djevojčicama, čak i kad to nije slučaj. Zahvaljujući cenzuri dobili smo i tentacles, vrstu hentaija u kojoj različita čudovišta (umjesto muškaraca) penetriraju žene falusoidnim udovima, to jest – kracima. Iako nije riječ o široko rasprostranjenom fetišu, tentacles je zajedno s lolikonom postao prepoznatljivo lice japanske pornografije jer je suštinski hentai, odnosno, perverzan i nesvakidašnji. Ne čudi, dakle, što su loli i tentacles bili prvi hentai na koji sam naletjela još u vrijeme dok smo se na internet spajali dial-upom. Ono što je bilo najčudnije dijelilo se najviše. Zbog toga je uostalom i incest toliko popularan.

Nedavno sam, međutim, primijetila blagi tematski zaokret u hentai sadržajima dostupnim u prijevodu na engleski jezik. Počela sam učestalo nailaziti na monster girl tag. Umjesto tentacles vanzemaljaca, morskih čudovišta i demona koji siluju djevojke, odjednom su krenuli nicati stripovi u kojima su žene postale neljudski element priče. Čovjekolika bića sa ženskim atributima otimaju muškarce, seksualno ih iskorištavaju i ponekad čak nakon seksa ubijaju. Prijetnja nasiljem donedavno je u hentaiju bila privilegija anonimnih muških hordi, sad je međutim postala neraskidivo vezana uz jezu ženske seksualnosti. Kažem jezu jer priče o ženama-čudovištima obično sadrže elemente horora, osim ako ne govorimo o kemonomimi fetišu (žene djelomično životinjske fizionomije) koji ljudi ponekad taguju kao monster girl, iako u mačjim ušima i mekanom životinjskom repu nema ništa čudovišno.

Kemonomini međutim prerasta u monster girl u trenutku kad taj „životinjski“ dio žene prestaje biti sladak, mačkast, i počinje nalikovati insektu ili reptilu, kad postaje prijeteći po muškarčev život. No bez obzira na čudovišnu fizionomiju, ta bića nalik ženama (ili žene nalik životinjama) uvijek zadržavaju ženske genitalije i reproduktivne organe jer muškarac, ne mareći za opasnost u kojoj se nalazi, mora penetrirati i svršiti, pa makar to bilo i u čudovište.

Za razliku od pornografije koja se u potpunosti odrekla priče, hentai se bitno naslanja na naraciju. Seksualne tenzije koje hentai gradi u velikoj mjeri ovise o likovima i situaciji u kojoj se ti likovi nalaze i često su (barem na sajtovima koje osobno posjećujem) najhvaljenija ona djela koja imaju uspjele junake, uvjerljivu radnju i dobar crtež. Kontekst u kojem do seksa dolazi jednako je, dakle, važan kao i sam koitus. No priče su po pravilu, bez obzira na sve bogatstvo fetiša koje hentai nudi, doslovno falocentrične. Žene su, bile one čudovišta ili ne, tek opće mjesto koje treba realizirati predvidljivu (i zabranjenu) mušku fantaziju o penetraciji. Zbog toga sam rekla da je tematski zaokret koji sam primijetila blag, jer bez obzira na prijeteću žensku seksualnost, hentai uporno ostaje priča o seksualnosti muškaraca ispričana za muškarce. Ne možemo, dakle, reći da je monster girl fetiš emancipatorski, iako ima elemente koji su donekle uzbudljiviji od tipičnog hentai sadržaja u kojem su žene redovito slabašne žrtve napastovanja i tuđih abnormalnih nagona.

U svom tekstu o seksualiziranim ženskim duhovima Natsumi Ikoma objašnjava zbog čega su duhovi u japanskoj kulturi uglavnom žene. Budistička tradicija žene smatra seksualnijim bićima od muškaraca i stoga manje svetim. Žena, na primjer, ne može postati Buda nakon smrti, već se prvo mora reinkarnirati u muškarca jer je rođena grešnija. U duha se pretvara ukoliko je previše seksualno investirana u vezu ili svog partnera, ako je ljubomorna, posesivna ili, jednostavno, perverzna. Upravo su zbog toga žene-duhovi često monster girl junakinje: njihova je seksualnost dvostruko izražena i već unaprijed kažnjena.

Druga bitna dimenzija ovog fetiša je okruženje u kojem se seksualni susret između muškarca i čudovišta događa. Obično je riječ o intimnom prostoru kuće (često napuštene, ako je riječ o duhovima) ili udaljene pećine, jazbine u koju žena-čudovište odvlači svog izabranika kako bi se s njim parila i nastavila vrstu. Ovakav odabir scenarija možemo protumačiti tradicijom koja je prisutna i na zapadu: muškarcem se postaje kroz avanturu i ubijanjem zvijeri, dok je dom neraskidivo vezan uz ženu. Time što ga odvlači u nepoznato, monster girl od svoje žrtve ustvari „pravi“ muškarca, inicira ga u muškost, jer ga suočava s njegovim strahovima. Mogle bismo, naravno, nadugačko i naširoko o tome zašto su ta inicijacija odnosno taj strah uprizoreni upravo prijetećom ženskom seksualnošću koju protagonist nastoji junački pobijediti vlastitom spermom te zašto hentai ne može misliti čudovište koje bi bilo manje vezano uz produženje vrste i životinjske nagone, ali o tome ćemo drugi put.

Iskreno me zanima koja je budućnost monster girl fetiša i znači li taj blagi tematski odmak od tipične kemonomimi, pitome djevojčice-životinjice, početak nekog većeg obrata u hentai-zajednici. Žena-čudovište nije novost u pornografiji i popularnoj kulturi općenito, ali u hentai kontekstu ipak ima ponešto drugačije značenje jer posjeduje određenu seksualnu autonomiju koja za hentai nije uobičajena. U svakom slučaju, za početak bi bilo dobro da monster girl izgura loli kao glavnu asocijaciju na hentai, a onda možemo polako ići dalje i dublje.

 

Komentari
  1. bizi
Ne dajte se gadovima, Offred i Grace!
#YouToo
Feminizam i socijalizam: kritička povijest
Obiteljski zakon, RANT EDITION
Jill Soloway: pomicanje granica roda i žanra
Ne dajte se gadovima, Offred i Grace!
Angelizacija puka
Povratak “Twin Peaksa”: 10.-18. epizoda
Ne dajte se gadovima, Offred i Grace!
Long Black Dick 24
Ljubav u doba socijalizma i ostale queer romanse Sarah Waters
Dobar savjet zlata vrijedi: priručnici za roditelje u teoriji i praksi
Tko zna bolje od mame: savjetodavni priručnici i majčinstvo
Feministička trudnoća u devet crtica
Dobar savjet zlata vrijedi: priručnici za roditelje u teoriji i praksi
Potraži ženu u jugoslavenskom socijalizmu
Bruna Eshil: “Okovani Anti-Rometej”
Koji je plejboj pravi za tebe: Dikan Radeljak, James Bond, Jabba the Hutt ili Ramsey Bolton?
GLAZBENI LEKSIKON: I Bet On Losing Dogs
Makeup savjeti za naredno političko razdoblje
Pain babes: o queer djevojaštvu s invaliditetom
Postajanje ženom, postajanje autoricom
Djevojaštvo u teen seriji “SKAM”
Yass, Queen – ohrabrivanje djevojaštva u “Broad Cityju”
Zlostavljanje s rokom trajanja
Koji je plejboj pravi za tebe: Dikan Radeljak, James Bond, Jabba the Hutt ili Ramsey Bolton?
Šteta što je kurva
Sitni, nebitni, zlonamjerni
Bebe devedesetih i Mimi Mercedez
Sitni, nebitni, zlonamjerni
Feministkinje i laž o velikom pank drugarstvu
Courtney Love: zauvijek luda kuja
Transrodne žene su žene
O ženskoj šutnji i prešućivanju
Tamni poljubac paranormalnih ljubića
Monster girl
“Cosmo” i četvrti val feminizma
Ljeto u Černobilu
Neka počne zlatno doba
Savršena žrtva