Joker (Heath Ledger) je J.D. iz “Heathers” – unificirana teorija

U redu, internet kaže da nisam prva koja je ovo zaključila, ali to me neće spriječiti da se ponašam kao da jesam i izložim najargumentiraniju teoriju: Heath Ledgerov Joker iz „Viteza tame“, kultna popkulturna uloga i ikonična izvedba koja je Ledgera navodno pogurnula prema smrti, zapravo je odrasli J.D. (Christian Slater) iz crne teen komedije „Heathers“! Ta je istina toliko predivna i jasna da ne razumijem kako još nije na Wikipediji. I Joker je morao ići u srednju, zar ne? Pogledajmo dokaze.

1. NAČIN PRIČANJA, DRŽANJE

Prva i najočitija stvar zbog koje ćemo ugledati svjetlost: J.D. i Joker govore na isti zavlačeći, teatralan način. Kod Jokera je on malo naglašeniji, što je logično jer je dodatno oslobodio i naglasio svoju ličnost u 15-20 godina nakon srednje škole. Proučite:

Čudesno ili čudesno?

 

2. 100% PSIHOPAT

Joker je sadistički psihopat s ljubavlju za anarhiju, koji želi gledati kako Gotham gori. J.D. je sadistički psihopat s ljubavlju za kaos, koji želi gledati kako Westerburg High gori. Tomayto, tomahto?

Fullscreen capture 01052015 140538 Fullscreen capture 01052015 140541

 

3. POETIČNO IZRAŽAVANJE & ŽIVOTNA FILOZOFIJA

Usporedite:

The Joker: Introduce a little anarchy. Upset the established order, and everything becomes chaos. I’m an agent of chaos. Oh, and you know the thing about chaos? It’s fair!

J.D.: Chaos is great. Chaos is what killed the dinosaurs, darling

 

J.D.: The only place different social types can genuinely get along with each other is in heaven.

The Joker: Don’t talk like one of them. You’re not! Even if you’d like to be. To them, you’re just a freak, like me! They need you right now, but when they don’t, they’ll cast you out, like a leper! You see, their morals, their code, it’s a bad joke. Dropped at the first sign of trouble. They’re only as good as the world allows them to be. I’ll show you. When the chips are down, these… these civilized people, they’ll eat each other. See, I’m not a monster. I’m just ahead of the curve.

 

The Joker: [over the PA] Tonight you’re all gonna be part of a social experiment. Through the magic of diesel fuel and ammonium nitrate, I’m ready right now to blow you all sky high. Anyone attempts to get off their boat, you all die. Each of you has a remote… to blow up the other boat. At midnight, I blow you all up. If, however, one of you presses the button, I’ll let that boat live. So, who’s it going to be: Harvey Dent’s most wanted scumbag collection, or the sweet and innocent civilians? You choose… oh, and you might want to decide quickly, because the people on the other boat might not be so noble.

J.D.: You don’t get it do you? Society nods its head at any horror the American teenager can think upon itself.

 

4. PROBLEMATIČAN ODNOS S OCEM

J.D. živi s ocem, poslovnim čovjekom čiji posao očito uključuje rušenje zgrada dinamitom (!). Zbog načina na koji u tome uživa i nedostatka pažnje koju posvećuje sinu, lako je iščitati da je J.D. od njega naslijedio svoje sociopatske tendencije. Situaciju još tragičnijom čini to što se J.D.-jeva majka ubila, pred njegovim i očevim očima. No najzanimljivija je komunikacija oca i sina – J.D. redovito (kao u klipu ispod) glumi oca i govori „očinske“ rečenice, u maniri dobrih televizijskih roditelja, na što mu ovaj odgovara rečenicama koje bi rekao sin. Čitav odnos zato, naravno, izgleda potpuno umjetno, ali i kao savršen teren za osobu koja glumi vlastitog oca u mračnim anegdotama o svom životu (za Jokera! ta osoba je Joker!).

The Joker: You wanna know how I got these scars? My father, was a drinker, and a fiend. And one night, he goes off crazier than usual. Mommy gets the kitchen knife to defend herself. He doesn’t like that. Not. One. Bit. So, me watching, he takes the knife to her, laughing while he does it. He turns to me and says, “Why so serious?” Comes at me with the knife. “WHY SO SERIOUS?” He sticks the blade in my mouth… “Let’s put a smile on that face.” And…

[glancing at thug]

The Joker: Why so serious?

 

5. SKLONOST ORUŽJU I EKSPLOZIJAMA

Prilično samorazumljivo.

 

6. !

Fullscreen capture 01052015 141513

Jeste li uvjereni?

Ne dajte se gadovima, Offred i Grace!
#YouToo
Feminizam i socijalizam: kritička povijest
Obiteljski zakon, RANT EDITION
Jill Soloway: pomicanje granica roda i žanra
Ne dajte se gadovima, Offred i Grace!
Angelizacija puka
Povratak “Twin Peaksa”: 10.-18. epizoda
Ne dajte se gadovima, Offred i Grace!
Long Black Dick 24
Ljubav u doba socijalizma i ostale queer romanse Sarah Waters
Dobar savjet zlata vrijedi: priručnici za roditelje u teoriji i praksi
Tko zna bolje od mame: savjetodavni priručnici i majčinstvo
Feministička trudnoća u devet crtica
Dobar savjet zlata vrijedi: priručnici za roditelje u teoriji i praksi
Potraži ženu u jugoslavenskom socijalizmu
Bruna Eshil: “Okovani Anti-Rometej”
Koji je plejboj pravi za tebe: Dikan Radeljak, James Bond, Jabba the Hutt ili Ramsey Bolton?
GLAZBENI LEKSIKON: I Bet On Losing Dogs
Makeup savjeti za naredno političko razdoblje
Pain babes: o queer djevojaštvu s invaliditetom
Postajanje ženom, postajanje autoricom
Djevojaštvo u teen seriji “SKAM”
Yass, Queen – ohrabrivanje djevojaštva u “Broad Cityju”
Zlostavljanje s rokom trajanja
Koji je plejboj pravi za tebe: Dikan Radeljak, James Bond, Jabba the Hutt ili Ramsey Bolton?
Šteta što je kurva
Sitni, nebitni, zlonamjerni
Bebe devedesetih i Mimi Mercedez
Sitni, nebitni, zlonamjerni
Feministkinje i laž o velikom pank drugarstvu
Courtney Love: zauvijek luda kuja
Transrodne žene su žene
O ženskoj šutnji i prešućivanju
Tamni poljubac paranormalnih ljubića
Monster girl
“Cosmo” i četvrti val feminizma
Ljeto u Černobilu
Neka počne zlatno doba
Savršena žrtva