U srednjoj školi moji su omiljeni predmeti bili hrvatski i latinski, svake sam se godine marljivo pripremala za (pravopisno-gramatičko) natjecanje iz jednog ili oba predmeta, zadajući si utopijski cilj suverenog ovladavanja svim pravilima. Na papiriće sam zapisivala nedoumice koje mi se danas čine apsurdno nebitnima (kako se deklinira američka savezna država Utah? u pismu djeluje kao da je muškog roda, a u govoru više baca na ženski) i bila sam poprilično uvjerena da Knjiga sadrži naputke za pravilnu uporabu jezika u svim prilikama. Nakon par mjeseci ili godina postajalo mi je sve jasnije koliko je pitanje jezika i autoritativnosti pojedinih pravopisa duboko ideološke prirode, polje kulturne borbe nad značenjem, identitetom, tradicijom.
napisale smo

Dobra, loša, fatalna ili sve što Gotham dopušta
Jednom davno postojao je grad zatrovan korupcijom i nemoralom, s vladajućim strukturama koje nisu uspijevale štititi svoje građane. Zatim je došao Batman i stare su strukture zamijenjene novima, u obliku Jokera i ostale vesele ekipe. No, prije svih njih postojao je grad imena Gotham, glavni junak nove Foxove serije koja prikazuje njegovo nastajanje prije pojave Čovjeka šišmiša i njegovih protivnika.
Centralni lik serije detektiv Jim Gordon (Ben McKenzie) uvjeren je u snagu zakona i u vlastitu sposobnost da ga provodi, za razliku od svog partnera Harveyja Bullocka (Donal Logue) koji predobro poznaje Gotham da bi bio tako naivan.1

Muf chata o Girls (S04E06)!
CLOSE-UP
Lana: Ja sam oduševljena epizodom.
Asja: Mimi-Rose mi je nova miljenica
Lana: I meni, prokletnica!
Maša: I meni je epizoda super! Stalno hoću mrziti Mimi-Rose, ali uvijek me osvoji!
Lana: Volim ovu epizodu na toliko razina!
Asja: Sviđa mi se što je Mimi-Rose izrazito stabilna osoba, iako i Hannah i ona u ovoj epizodi demonstrativno zalupe vratima.
Maša: Ima kul stan! Očito je jako uspješna umjetnica
Lana: Pa ono je zaista idila. Buđenje u onom stanu pa savršen doručak na krovu
Asja: I kako ju je Adam prije toga ušuškao jorganom. <3

Hrvatsko gledanje Oscara
Kad je prije dva dana Patricia Arquette dobila Oscara za najbolju sporednu glumicu, iskoristila je tu priliku da podsjeti javnost na najbolji sporedni spol – žene, i činjenicu da su za isti posao žene manje plaćene od muškaraca. Arquette se, međutim, iz nekog razloga u svom pobjedničkom govoru obratila samo ženama u Sjedinjenim Američkim Državama, ženama koje plaćaju porez i koje su rodile djecu. Dodjelu sam gledala uživo na HRT-u i, iskreno, u trenutku u kojem je glumica svoju političku poruku čitala s papira uopće nisam marila što me iz svog govora potpuno isključila. Nemam djece, nisam američka državljanka i nezaposlena sam. Pomislio bi čovjek da tu jednakost koju ona traži – ne zaslužujem. Zašto sam onda, slušajući je, bila toliko oduševljena njezinim riječima i reakcijom Meryl Streep u publici?

Bad Romance: sadomazohistička dinamika i ženski žanrovi
„Nije posebno kontroverzno ustvrditi“, piše Lynn Chancer u djelu Sadomasochism in Everyday Life, „kako se muškarci češće ponašaju sadistički od žena u seksualno nejednakim društvima, ili da se žene učestalije zatiču u pozicijama koje vode k mazohističkom tipu ponašanja. Poput odnosa u poslovnoj sferi, odnosi u sferi rodova potopljeni su u rutiniranim obrascima moći i nemoći koji se probijaju u mnoge aspekte svakodnevnog života.“ Društvena nejednakost uvjetovana rodnim ulogama prisutna je u svim sferama ljudskog poimanja i djelovanja; međuljudski odnosi u smislu emotivnih i seksualnih veza samo su, zbog prirode svoje parcijalnosti, jednim pogledom obuhvatljiva arena čiji se principi funkcioniranja mogu preslikati na globalnije slojeve odnosa čitavoga društva.

Ines, Vera i Ciganka: žene iz poezije odgovaraju
Iako se romantična ljubav predstavlja kao sfera primarno ženskog interesa, autorski glasovi velike većine autoritativnih tekstova o ljubavi u zapadnoj kulturi, od znanosti i filozofije do umjetnosti poput poezije, i dalje su muški. Drugim riječima, od žena se očekuje snažna heteroseksualna ljubavna ambicija, skoro pa pretvaranje ljubavi u centralni životni projekt, no ta će se posvećenost istovremeno prikazivati kao pomalo smiješna i trivijalna, a njezine artikulacije zauzet će mjesto u niši partikularnih, ženskih tema. Muškarci koji govore o ljubavi, pak, često će biti dočekani kao da govore općeljudske istine, jer je ljubav kad je domena muškog interesa nešto puno ozbiljnije.