Monster girl

Japanska je pornografija grotlo perverzije. No posebno je opscen njezin nacrtani, hentai dio. Hentai je po definiciji seksualna perverzija u najširem smislu te riječi i znači abnormalan seksualni nagon i osobu koja taj nagon osjeća. Paradoksalno, za sadržaj koji društvo smatra abnormalnim (iako to u najvećem dijelu uopće nije), hentai je vrlo rasprostranjen i široko prihvaćen u suvremenoj popularnoj kulturi, ne samo japanskoj. Štoviše, ako je Japan po nečemu danas poznat, onda je to upravo animirana pornografija koju ta dalekoistočna zemlja „najnormalnije“ masovno producira i distribuira svud po svijetu.

Svima poznat loli (lolikon) u međuvremenu je postao sinonim za hentai jer je riječ o sadržaju koji je posebno problematičan i zanimljiv zapadnom tržištu zbog njegove asocijacije s pedofilijom. Erotizacija maloljetnog predpubertetskog ženskog tijela, međutim, samo je jedna od parafilija kojima se hentai bavi. Podjednako zastupljeni fetiši koje nalazimo u eksplicitnim japanskim stripovima su i oppai, paizuri (oba se tiču ženskih grudi), pettanko (punoljetno nerazvijeno žensko tijelo, dječačka figura), megane (fetiš na naočale), incest, yuri (lezbijski seks), futanari (žene s muškim genitalijama), da nabrojim samo neke.

Još jedan od razloga zbog kojeg smo hentai počeli izjednačavati s lolikonom je taj što je u Japanu zabranjen prikaz stidnih dlaka, pa ženske genitalije redovito izgledaju kao da pripadaju djevojčicama, čak i kad to nije slučaj. Zahvaljujući cenzuri dobili smo i tentacles, vrstu hentaija u kojoj različita čudovišta (umjesto muškaraca) penetriraju žene falusoidnim udovima, to jest – kracima. Iako nije riječ o široko rasprostranjenom fetišu, tentacles je zajedno s lolikonom postao prepoznatljivo lice japanske pornografije jer je suštinski hentai, odnosno, perverzan i nesvakidašnji. Ne čudi, dakle, što su loli i tentacles bili prvi hentai na koji sam naletjela još u vrijeme dok smo se na internet spajali dial-upom. Ono što je bilo najčudnije dijelilo se najviše. Zbog toga je uostalom i incest toliko popularan.

Nedavno sam, međutim, primijetila blagi tematski zaokret u hentai sadržajima dostupnim u prijevodu na engleski jezik. Počela sam učestalo nailaziti na monster girl tag. Umjesto tentacles vanzemaljaca, morskih čudovišta i demona koji siluju djevojke, odjednom su krenuli nicati stripovi u kojima su žene postale neljudski element priče. Čovjekolika bića sa ženskim atributima otimaju muškarce, seksualno ih iskorištavaju i ponekad čak nakon seksa ubijaju. Prijetnja nasiljem donedavno je u hentaiju bila privilegija anonimnih muških hordi, sad je međutim postala neraskidivo vezana uz jezu ženske seksualnosti. Kažem jezu jer priče o ženama-čudovištima obično sadrže elemente horora, osim ako ne govorimo o kemonomimi fetišu (žene djelomično životinjske fizionomije) koji ljudi ponekad taguju kao monster girl, iako u mačjim ušima i mekanom životinjskom repu nema ništa čudovišno.

Kemonomini međutim prerasta u monster girl u trenutku kad taj „životinjski“ dio žene prestaje biti sladak, mačkast, i počinje nalikovati insektu ili reptilu, kad postaje prijeteći po muškarčev život. No bez obzira na čudovišnu fizionomiju, ta bića nalik ženama (ili žene nalik životinjama) uvijek zadržavaju ženske genitalije i reproduktivne organe jer muškarac, ne mareći za opasnost u kojoj se nalazi, mora penetrirati i svršiti, pa makar to bilo i u čudovište.

Za razliku od pornografije koja se u potpunosti odrekla priče, hentai se bitno naslanja na naraciju. Seksualne tenzije koje hentai gradi u velikoj mjeri ovise o likovima i situaciji u kojoj se ti likovi nalaze i često su (barem na sajtovima koje osobno posjećujem) najhvaljenija ona djela koja imaju uspjele junake, uvjerljivu radnju i dobar crtež. Kontekst u kojem do seksa dolazi jednako je, dakle, važan kao i sam koitus. No priče su po pravilu, bez obzira na sve bogatstvo fetiša koje hentai nudi, doslovno falocentrične. Žene su, bile one čudovišta ili ne, tek opće mjesto koje treba realizirati predvidljivu (i zabranjenu) mušku fantaziju o penetraciji. Zbog toga sam rekla da je tematski zaokret koji sam primijetila blag, jer bez obzira na prijeteću žensku seksualnost, hentai uporno ostaje priča o seksualnosti muškaraca ispričana za muškarce. Ne možemo, dakle, reći da je monster girl fetiš emancipatorski, iako ima elemente koji su donekle uzbudljiviji od tipičnog hentai sadržaja u kojem su žene redovito slabašne žrtve napastovanja i tuđih abnormalnih nagona.

U svom tekstu o seksualiziranim ženskim duhovima Natsumi Ikoma objašnjava zbog čega su duhovi u japanskoj kulturi uglavnom žene. Budistička tradicija žene smatra seksualnijim bićima od muškaraca i stoga manje svetim. Žena, na primjer, ne može postati Buda nakon smrti, već se prvo mora reinkarnirati u muškarca jer je rođena grešnija. U duha se pretvara ukoliko je previše seksualno investirana u vezu ili svog partnera, ako je ljubomorna, posesivna ili, jednostavno, perverzna. Upravo su zbog toga žene-duhovi često monster girl junakinje: njihova je seksualnost dvostruko izražena i već unaprijed kažnjena.

Druga bitna dimenzija ovog fetiša je okruženje u kojem se seksualni susret između muškarca i čudovišta događa. Obično je riječ o intimnom prostoru kuće (često napuštene, ako je riječ o duhovima) ili udaljene pećine, jazbine u koju žena-čudovište odvlači svog izabranika kako bi se s njim parila i nastavila vrstu. Ovakav odabir scenarija možemo protumačiti tradicijom koja je prisutna i na zapadu: muškarcem se postaje kroz avanturu i ubijanjem zvijeri, dok je dom neraskidivo vezan uz ženu. Time što ga odvlači u nepoznato, monster girl od svoje žrtve ustvari „pravi“ muškarca, inicira ga u muškost, jer ga suočava s njegovim strahovima. Mogle bismo, naravno, nadugačko i naširoko o tome zašto su ta inicijacija odnosno taj strah uprizoreni upravo prijetećom ženskom seksualnošću koju protagonist nastoji junački pobijediti vlastitom spermom te zašto hentai ne može misliti čudovište koje bi bilo manje vezano uz produženje vrste i životinjske nagone, ali o tome ćemo drugi put.

Iskreno me zanima koja je budućnost monster girl fetiša i znači li taj blagi tematski odmak od tipične kemonomimi, pitome djevojčice-životinjice, početak nekog većeg obrata u hentai-zajednici. Žena-čudovište nije novost u pornografiji i popularnoj kulturi općenito, ali u hentai kontekstu ipak ima ponešto drugačije značenje jer posjeduje određenu seksualnu autonomiju koja za hentai nije uobičajena. U svakom slučaju, za početak bi bilo dobro da monster girl izgura loli kao glavnu asocijaciju na hentai, a onda možemo polako ići dalje i dublje.

 

Komentari
  1. bizi
zlj2
Srce nije kamen: pokušaj obračuna sa “Zabranjenom ljubavi”
Laž apolitične kulture
Konferencijska večera-kabare
Arhitektura i feminizmi: mali pojmovnik
toni3
“Cosmo” i četvrti val feminizma
naslovna
Pokvari mi djetinjstvo: “Ghostbusters”
protectedimage
Muf chata o Girls (S06 E01)!
161014_3116002_The_Pool
Šutnja i osjećaji
Red Room
Vrijeme “revivala”
slikovnice-cover
Blagdanski šoping vodič kroz svijet subverzivnih slikovnica
Arrival: sadašnjost buduće prošlosti
how-to-get-away
Cijena moći u “How to Get Away with Murder”
"Crvenkapica", ilustrirao Edward Gorey
Crvenkapica u raljama feminizma
BAD MOMS
Između očaja i privilegija
The VVitch i The Conjuring 2: horor obiteljskog života
hm
Drugi pogled na Jelenu Veljaču
ROOM_01082609-e1452462797956
Klaustrofobija roditeljske ljubavi
Greyhound Racing in Macau at the Macau (Yat Yuen) Canidrome Co. Ltd. 28MAY11 (For Post Magazine 05/06/2011)
GLAZBENI LEKSIKON: I Bet On Losing Dogs
makeup-cover
Makeup savjeti za naredno političko razdoblje
deny
Lana piše mejl igračicama prijestolja (S6 E4-10)
saponia
Iza svakog hrvatskog navijača stoji jedna žena
friendship-cover2
Neka počne zlatno doba
amandaknox_01
Fatalna Amanda Knox
d03cae5441d542a88a34eb0ebf225905
Proizvodnja Lolite
desert-cactus
Sada i nekada i zauvijek ljeto
ja-sam-mia
Vrlo kratka analiza spota “Želim živjeti!” pomoću dijagrama
saponia
Iza svakog hrvatskog navijača stoji jedna žena
Neil Wax, Blame
Antigona na Bleiburgu
lego
S LEGOm gradite rodne podjele!
solange-cover1
Šuti i slušaj: nesavršena tišina savezništva
Greyhound Racing in Macau at the Macau (Yat Yuen) Canidrome Co. Ltd. 28MAY11 (For Post Magazine 05/06/2011)
GLAZBENI LEKSIKON: I Bet On Losing Dogs
amanda-cover
Amanda Palmer, između bunta i privilegija
Beyonce-Formation-compressed
Koordinacija (političkog) pokreta: Beyoncéin “Formation” kao naputak za revoluciju
Transrodne žene su žene
feelreal
O ženskoj šutnji i prešućivanju
Tamni poljubac paranormalnih ljubića
Monster girl
toni3
“Cosmo” i četvrti val feminizma
Černobil. Fotografije: Lea Horvat
Ljeto u Černobilu
friendship-cover2
Neka počne zlatno doba
tumblr_mg6lkmn0iz1r7qnjjo1_1280
Savršena žrtva